Halaman

Televisyen Oh Televisyen


GAJET SYAITAN = TV, yg korang confirm hari2 wajib tengok

GAJET SYAITAN --> JAUHKAN LAH DARI KEHIDUPAN SEORANG ISLAM SEBENAR--

Setiap rumah wajib ada satu, btol laa, kata para sahabat dalam rumah umat akan dtg ader tuhan sendiri masing-masing, yang umat Islam sangat setia, terikut-ikut, lupa tanggungjawab sebagai hamba dan khalifah Allah, spend masa mengadap benda ni setiap hari. Lepas breakfast tgk sekejap, sambil rehat tengok sekejap, lepas makan malam tengok sekejap, kongsi masa dengan famili sambil tengok jgak. btol tak? Gajet syaitan ni 3 jam pun xde masalah laa xyah makan minum or take any break laa..bleh stay tanpa rasa kebas mana2 anggota badan pun..korang sangat setia dengan gajet syaitan ini. Satu hari 5 kali yang xsampai 5 min pun korang dah malas giler.. Siapa TUHAN KORANG SEBENARNYA?

Semua yg dalam tu memaparkan jauh giler dengan Islam, bkn?

- Mesti menghabiskan masa dengan melihat mainan syaitan, drama2, filem2, cerita yang membuatkn korang takkan ingat tuhan. Kalu korang ingat pun korang mesti cakap sebelum nak sembahyang "tunggu cerita ini habis dahulu" = sebiji tahi syaitan korang dahtelan!!, kerana melambatkan sembahyang dan mungkin sampai lupa..dan ade juga langsung xingat perlu ke sembahyang?? ni dah tahap giler.

- kebanyakan dalam tuu adalah WANITA. Anak buah aku menyatakan adalah tidak wajib pakai tudung kerana dalam TV ramai tidak pakai tudung, so logically tudung adalah tidak penting! she just follow the majority..same thing goes to you, right?

- sebelum korang minum or makan, KORANG WAJIB BERJOGET-JOGET ATAU MENYANYI.. semua iklan mengajar cara itu! dan itu yg korang kena ikut! sebelum nak makan kita nyanyi dulu sambil berjoget. semua perkara mesti berjoget seperti cacing ke, siamang ke katak berjoget ke..DOA & BACE BISMILLAH?? Ade ajar ke dalam TV tuu..off cos takkan dah nama GAJET SYAITAN mestilah xde.. Negara Islam ek Malaysia nie??

-perlawanan bola siaran langsung adalah waktu pagi semasa korang tido, so macam mn??? " aku tido awal laaa malam nie nak tengok bola laa" " wei, ko kejut aku nanti..kita tengok sama-sama"."klu ko kejut bangun tido..ko roger2 r aku skali yer"...TAIK SYAITAN PUNYER DIALOG, subuh nak bangun bagi alasan seribu! tido lewat laaa, kawan tidak kejut subuh laa, letih la macam-macam, tapi bila bola? sumer jadi takde masalah..just roger je.. usahkan nak qiamullai kan???

- punggung perempuan adalah untuk tatapan UMUM, dulu iklan ini budak kecik tidak tahu untuk ape..tapi sekarang budak tadika sudah tahu, iklan tisu itu adalah masa untuk melihat punggung perempuan dengan tanpa sekatan atau kesalahan..malah dipupuk dari dalam rumah lagi! so budak perempuan atau anak-anak korang jgn malu untuk menunjukkan punggung korang kerana itu diajar dalam TV..dari umah korang jugak. siapa berani bantah? dalam TV itu tak salah pun? boleh je tayang? budak lelaki darjah 1 maybe sudah ada syahwat awal...

Gajet syaitan adalah tuan korang yg wajib korang ikut..kerana setiap hari brape jam korang akan tengok..satu hari 24 jam..maybe 4 jam maksimum adalah yg Islamik, yang selebihnyer adalah wayang syaitan..1 minggu brape jam? satu hari brape lama korang ingat tuhan???
hiburan dalam Islam, ibarat garam dalam masakan, perlu hanya secukup rasa... tapi korang sudah terbalikkan.. Islam itu hanyalah garam untuk secukup rasa dalam kehidupan korang?

Sudah brape tahun korang jadi hamba syaitan, mengadap hari2????


P/s: Mak aku pernah menyatakan kebimbangannya pasal tv ni, katanya maybe lepas dia mati, anak2nya akan sibuk mengadap tv je...lalai dari mendoakan mak ayah yg dah mati...aku akui tv sekarang memang kurang ilmiah dan lebih mencemarkan otak berbanding dahulu..mostly sekarang ni adalah hiburan dan gameshow..yg kurang beri penekanan pada ilmu...aku pun hantu tv jugak dulu..

http://hady-83.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails