Halaman

INGATKAN AKU



Tolong ingatkan aku

Andai aku terlupakan Tuhan

kelapangan dan kesibukan
Dalam kesenangan dan kesusahan

Tolong ingatkan aku
Jangan jadi anak derhaka
Mak ayah dilupakan jangan

Usah diluka hati dan perasaan

Tolong ingatkan aku

Supaya ingat pesanan guru

Bukan sekadar peringatan

Tapi tarbiyah berpanjangan

Tolong ingatkan aku

Dengarlah dan bacalah al-quran

Tika radio penuh hiburan

Tika tv penuh Hindustan


Tolong ingatkan aku

Di mana Islamnya
zahirku
jika aurat didedahkan disingkat,
diketat dan dijarangkan (untuk muslimah jer)

Tolong ingatkan aku
Jadilah sahabat yang baik
Sentiasa memberi peringatan
Sentiasa menerima teguran

Tolong ingatkan aku
Kalau bercinta biar keranaNya
Dalam memilih utamakan Iman
Kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan aku
Hidup ini satu kembara
Kutiplah mutiara dalam perjalanan
Moga di sana menjadi bekalan

Tolong ingatkan aku
Diri ini milik Yang Kuasa
KepadaNya jiwa diserahkan
Segala-galanya Dialah tumpuan

Tolong ingatkan aku walaupun aku masih ingat
tak semestinya aku ingat semua
Wahai tuhan ya Robbul alamin…..
ampuni dosaku insan yang kerdil ini…
Kerana tidak sempurna seperti Kekasihmu…. Muhamad S.A.W
Kerana aku insan biasa yang sering Lupa Pada mu…….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails